• Mieć miedź czy mieć prąd? Złodzieje niszczą stacje ładowania elektryków

    Kradzieże kabli od stacji ładowania samochodów elektrycznych stały się nowym problemem, który dotarł również do Polski. Wcześniej złodzieje skupiali się na radioodbiornikach czy akumulatorach, a teraz ich celem stały się przewody ładowania. Doniesienia o odciętych kablach, choć początkowo wydawały się incydentalne, zaczynają pojawiać się coraz częściej.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Elektrykiem nie wjedziesz do garażu. Właściciele boją się pożarów

    Coraz częściej na zamkniętych parkingach można spotkać zakazy wjazdu dla samochodów elektrycznych. Przyczyną są obawy związane z bezpieczeństwem baterii litowo-jonowych oraz brakiem odpowiedniej infrastruktury gaśniczej. Chociaż decyzje te budzą kontrowersje, zarządcy parkingów tłumaczą je względami bezpieczeństwa. Eksperci podkreślają, że baterie litowo-jonowe, które napędzają pojazdy elektryczne, mogą stanowić zagrożenie pożarowe, szczególnie w zamkniętych przestrzeniach.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Skończyły się dopłaty więc spadł popyt. Chodzi o samochody elektryczne

    Rynek samochodów elektrycznych w Polsce znalazł się w głębokim kryzysie. Zawieszenie dopłat w ramach programu „Mój elektryk” mocno uderzyło w sprzedaż nowych pojazdów na prąd. Jak wynika z danych, w listopadzie 2024 roku liczba rejestracji takich aut spadła o 37% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Polacy wolą diesla od elektryków. Sprzedaż tych drugich spadła w ciągu roku o prawie 40 proc.

    Diesle, postrzegane jako relikt przeszłości i symbol przemysłu paliw kopalnych, przeżywają niespodziewany wzrost popularności na polskim rynku. Według danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w listopadzie 2024 roku zarejestrowano ponad 4,7 tys. fabrycznie nowych samochodów z silnikiem diesla, co oznacza wzrost o 16,9% w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Jeszcze większe zaskoczenie przyniósł październik, w którym odnotowano 29-procentowy wzrost rok do roku. O ile prognozy sugerowały dominację samochodów elektrycznych, rzeczywistość rynkowa zweryfikowała te założenia.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Elektryfikacja na siłę – od 2028 roku każda sieciowa stacja w Niemczech z ładowarką dla aut elektrycznych

    Niemcy wprowadzają przełomową regulację, która ma ułatwić życie kierowcom samochodów elektrycznych. Od 1 stycznia 2028 roku wszystkie duże sieci stacji benzynowych, posiadające co najmniej 200 placówek w kraju, będą zobowiązane do instalacji przynajmniej jednej szybkiej stacji ładowania pojazdów elektrycznych o mocy minimum 150 kW na każdej swojej lokalizacji.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Ministerstwo potwierdza – elektryki najdroższe w utrzymaniu i jeździe

    W ostatnich latach na rynku motoryzacyjnym trwa dynamiczna rywalizacja pomiędzy różnymi rodzajami napędów: benzynowymi, dieslowskimi, elektrycznymi, a także zasilanymi gazem LPG oraz wodorem. Choć elektromobilność zyskuje na popularności, badania Ministerstwa Przemysłu wskazują, że pod względem kosztów użytkowania samochody elektryczne wciąż pozostają najdroższą opcją. Z kolei auta zasilane LPG biją konkurencję pod względem niskich wydatków na przejechanie 100 km.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Tym razem Alfa Romeo. Włosi porzucają pomysł całkowitej elektryfikacji

    W obliczu globalnych trendów ku elektryfikacji motoryzacji, Alfa Romeo postanowiła ponownie przemyśleć swoją strategię. Choć jeszcze niedawno zapowiadano, że nowe modele Giulia i Stelvio będą dostępne wyłącznie w wersji elektrycznej, włoska marka zaskoczyła świat motoryzacji, ogłaszając, że obie wersje będą dostępne również z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Dane ubezpieczycieli mówią jasno – Niemcy rezygnują z elektryków

    W Niemczech zaskakująco szybko rośnie liczba osób rezygnujących z zakupu samochodów elektrycznych. To nagłe zjawisko, które zaczęło być zauważalne w ostatnich miesiącach, stanowi spory kontrast do wcześniejszych trendów, gdzie Niemcy przodowali w promowaniu elektryfikacji motoryzacji.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Elektryki, których nikt nie chce – Anna Bryłka o upadku europejskiego przemysłu motoryzacyjnego

    Branża motoryzacyjna w Europie stoi obecnie przed ogromnymi wyzwaniami, które znacząco wpływają na kondycję sektora i jego przyszłość. Posłanka do Parlamentu Europejskiego z ramienia Konfederacji, Anna Bryłka, w swojej wypowiedzi ostro skrytykowała unijną politykę klimatyczną i regulacje dotyczące przemysłu samochodowego. Jej stanowisko odzwierciedla rosnące obawy części opinii publicznej oraz niektórych środowisk politycznych i gospodarczych, które dostrzegają negatywne skutki zbyt gwałtownej transformacji w kierunku elektromobilności.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Samochody elektryczne powodem zakończenia produkcji The Grand Tour

    13 września 2024 roku wyemitowano ostatni odcinek popularnego programu motoryzacyjnego "The Grand Tour". Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May zakończyli swoją podróż po malowniczych drogach Zimbabwe, żegnając się z widzami. W trakcie finałowego epizodu Clarkson podzielił się powodami decyzji o zakończeniu programu, które wzbudziły duże zainteresowanie wśród fanów na całym świecie.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Używane elektryki praktycznie się nie sprzedają. Dealerzy liczą straty

    W ostatnich latach samochody elektryczne zyskały na popularności jako ekologiczna alternatywa dla pojazdów spalinowych. Rosnące zainteresowanie wynika z coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji spalin oraz z chęci konsumentów do przyczynienia się do ochrony środowiska. Niemniej jednak, sytuacja na rynku używanych samochodów elektrycznych zdaje się być mniej optymistyczna. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez niemiecki magazyn branżowy, używane elektryki stanowią obecnie duże wyzwanie zarówno dla dealerów, jak i potencjalnych nabywców.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik
  • Tesla ma problem, Uber podpisał umowę na 100 tys. elektryków z BYD

    Uber, globalny gigant w dziedzinie transportu na żądanie, ogłosił podpisanie umowy na produkcję 100 tysięcy samochodów elektrycznych. Co więcej, zamówienie nie zostało złożone u Tesli, powszechnie kojarzonego z przełomem w elektromobilności, lecz u chińskiego producenta BYD, największego konkurenta Tesli na rynku elektryków.

    Dorian Skrzypnik
    Dorian Skrzypnik