30.07.2024

McDonald’s notuje spadek sprzedaży

Dorian Skrzypnik
Dorian Skrzypnik
Lifestyle
Udostępnij:
facebook twitter
Skomentuj

McDonald's, globalna sieć restauracji fast food, zanotowała w drugim kwartale 2024 roku pierwszy spadek sprzedaży od ponad trzech lat. Jak wynika z opublikowanych w poniedziałek sprawozdań finansowych, sprzedaż na poziomie globalnym spadła o 1%, mimo że analitycy przewidywali 0,5% wzrostu. To zaskakujący wynik, biorąc pod uwagę dotychczasową stabilność finansową firmy.

Spadek sprzedaży dotknął różne rynki na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych odnotowano spadek o 0,7%, na rynkach zagranicznych o 1,1%, a w regionach, gdzie działają licencjonowane placówki, sprzedaż spadła o 1,3%. W ocenie McDonald’s, główną przyczyną tych wyników była mniejsza liczba gości odwiedzających restauracje. Chociaż wprowadzone podwyżki cen miały na celu zrekompensowanie spadku liczby klientów, okazały się one niewystarczające.

Największe spadki sprzedaży zanotowano we Francji oraz na rynkach Bliskiego Wschodu i w Chinach. Wzrosty w Ameryce Łacińskiej i Japonii nie zdołały zrównoważyć strat. McDonald’s posiada ponad 40 tysięcy restauracji na całym świecie, a opisywana sytuacja pokazuje, że nawet najwięksi gracze na rynku muszą mierzyć się z wyzwaniami ekonomicznymi i zmieniającymi się preferencjami konsumentów.

Komentarze (0)