07.11.2023

Miała być uczta a wyszła stypa. Sprzedażowa porażka Żabki

Dorian Skrzypnik
Dorian Skrzypnik
Rozrywka
Udostępnij:
facebook twitter
Skomentuj

W ostatnich dniach internet zalały recenzje i zdjęcia z akcji "Uczta na wynos z Sanah," która miała być owocem współpracy popularnej artystki Sanah z siecią sklepów Żabka. Jednak, niestety dla zarządzających tą akcją, okazała się ona prawdziwą marketingową oraz sprzedażową porażką.

U innych przecież działało…

Z pozoru pomysł na promocję produktów sygnowanych pseudonimem Sanah wydawał się atrakcyjny, zwłaszcza że podobne akcje z udziałem innych artystów odnosiły sukces. Jednak tym razem specjaliści od marketingu nie trafili w gusta klientów, a przede wszystkim, w ich kubki smakowe.

@zabkapolska I wszyscy razem! Aaaaa-nanas szyyy-nka mooo-za-rel-la! 🎶🌸 #zabkapolska #sanah ♬ original sound – Żabka Polska

Głośno promowana akcja „Uczta na wynos z Sanah” spotkała się z falą krytyki, a przeważająca większość recenzji jednoznacznie ocenia ją jako totalną klapę.

@michal_poland

♬ dźwięk oryginalny – SEBIX

Wielu internautów, którzy zdecydowali się spróbować produktów z tej serii, wyraziło swoje rozczarowanie smakiem i jakością przekąsek. Jednym z często podnoszonych zarzutów jest obecność posmaku róży w kanapkach, który według wielu konsumentów psuje całe doświadczenie smakowe.

@….sebix No uczta jak nic!🤣🤣🤣#sanah #uczta #sanahuczta #żabka #róża ♬ dźwięk oryginalny – SEBIX

Oprócz kwestii smaku, pojawia się także pytanie o wizerunek samej artystki. Czy takie promowanie produktów spożywczych jest odpowiednie dla najpopularniejszej polskiej artystki? Sanah, znana z przebojów i charakterystycznego stylu muzycznego, śpiewa o miłości i emocjach, a nie o składnikach kanapek. Dla wielu fanów jej twórczości taka współpraca wydaje się nieco nie na miejscu.

@czoomson #ucztausanah #żabka #fyp #foryoupage #carrefour #dc #dlaciebie ♬ dźwięk oryginalny – SEBIX

Oczywiście, decyzja o promowaniu żywności przez artystkę mogła być korzystna zarówno dla niej, jak i dla marki Żabka. Jednak w tym przypadku okazała się ryzykowną decyzją, która naraziła artystkę na straty wizerunkowe.

Wobec tej sytuacji sieć Żabka i osoby odpowiedzialne za zarządzanie karierą Sanah muszą poważnie zastanowić się nad konsekwencjami tej akcji. To doskonały przykład na to, że marketing musi być starannie przemyślany, a próby wykorzystania popularności artysty w promocji produktów mogą się obrócić przeciwko samym zainteresowanym. Ostatecznie, klienci zawsze ocenią jakość i smak oferowanych produktów, niezależnie od tego, kto je promuje.

@facetka_od_reklamy Co o tym sądzisz? Daj znać w komentarzu #sanahmusic #ucztasanah #biznes ♬ dźwięk oryginalny – Facetka od reklamy | Marketing
@justangelika.exe #ananasszynka #ucztasanahżabka #viral #eyedistance ♬ dźwięk oryginalny – SEBIX

Komentarze (0)