Prezes Biedronki, Luís Araújo, w rozmowie z "Pulsem Biznesu" zaprzeczył, jakoby to jego sieć rozpoczęła obecną wojnę cenową na polskim rynku. Podkreślił, że Biedronka od blisko trzech dekad stawia na codziennie niskie ceny, co jest fundamentem jej strategii. Ponad 70% polskich konsumentów uważa Biedronkę za najtańszą sieć, co według Araújo pokazuje skuteczność ich podejścia.
Araújo odniósł się również do zmiany strategii Lidla, który wcześniej pozycjonował się jako sieć dla zamożniejszych klientów, ale ostatnio bardziej agresywnie konkurował cenowo. Prezes Biedronki zaznaczył, że choć konkurencja jest naturalna, to porównania cen muszą być rzetelne i metodologicznie poprawne. Skrytykował sytuacje, w których inne sieci stosują krótkoterminowe promocje w celu manipulacji wynikami takich porównań.
Zdaniem Araújo, zmiana podejścia Lidla wynika z przetasowań kadrowych w jego centrali, co wpłynęło na bardziej agresywne pozycjonowanie cenowe nie tylko w Polsce, ale i na innych rynkach. Prezes Biedronki podkreślił, że jego sieć zrobi wszystko, by nie przegrać tej rywalizacji, bazując na zaufaniu polskich konsumentów i utrzymywaniu niskich cen.
Araújo odniósł się także do zakazu handlu w niedziele, zaznaczając, że wprowadzenie częściowo handlowych niedziel byłoby najgorszym rozwiązaniem, komplikującym prowadzenie biznesu. Prezes wskazał, że sieć Biedronka nie tylko rozwija się w Polsce, ale także rozszerza działalność na Słowacji, korzystając z silnego łańcucha dostaw.
W ostatnim czasie Biedronka znalazła się również pod lupą Komisji Etyki Reklamy, która uznała, że hasło reklamowe „jesteśmy najtańsi od 2002 roku. Biedronka tańsza niż Lidl” jest wprowadzające w błąd i nieczytelne. Komisja stwierdziła, że brak jest odpowiednich wyjaśnień dotyczących tego twierdzenia, co stoi w sprzeczności z zasadami etyki reklamowej.
Komentarze (0)