31.10.2023

Czy marka Dyson łamie prawa konsumenta?

Dorian Skrzypnik
Dorian Skrzypnik
Newsy
Udostępnij:
facebook twitter
Skomentuj

Klienci zaczęli informować o problemach z zamówieniami w firmie Dyson. Wydawało się że to tylko przypadkowe wpadki. Niestety, okazuje się, że problem jest znacznie bardziej rozległy i systemowy.

„Nie wiemy kiedy oddamy pieniądze”

Sprawa pojawiła się, kiedy klient kupił suszarkę w promocyjnej cenie, ale towar ani nie został dostarczony, ani nie zwrócono jej pieniędzy. Firma twierdzi, że „nie wie kiedy odda pieniądze”, tłumacząc to jakimiś problemami.

Wyglądało to na nietypowy i niepokający przypadek. Oczywiście, błędy mogą się zdarzać w handlu, ale w większości incydentów sklepy lub producenci dokonują zwrotu środków po takich informacjach.

Okazało się, że to standard

W wyniku śledztwa przeprowadzonego przez klienta, w tym analizy grup dyskusyjnych na platformach społecznościowych i ocen na stronach takich jak Ceneo, okazało się, że to nie pojedynczy przypadek ale standard. Wiele osób doświadczyło podobnych problemów przy zakupach Dysona. Najczęstsze scenariusze to:

  • Brak zwrotu środków
  • Błędy w systemie, które wymagają uciążliwego udowadniania zakupu
  • Obietnice zwrotu, ale brak konkretnego terminu
  • Brak zwrotu pomimo wielokrotnych próśb i interwencji

Pierwsze, co przychodzi na myśl, to problemy z płynnością finansową firmy, błędy w zarządzaniu i księgowości, lub problemy z obsługą klienta. Wydaje się to prawdopodobne, zwłaszcza patrząc na liczne doniesienia od poszkodowanych klientów.

Możliwe jest także, że firma ma trudności z zapewnieniem dostaw towarów lub posiada problemy z łańcuchem dostaw, co może tłumaczyć, dlaczego towar nie jest dostarczany w terminie.

Wieloletnie zaniedbania

Oczywiście, problemy finansowe i logistyczne są tylko przypuszczeniami klientów. Jednak ten problem zdaje się być na tyle systemowy i powszechny, że konieczne jest ścisłe przyjrzenie się praktykom firmy Dyson w Polsce i sprawdzenie, czy nie naruszają one przepisów konsumenckich i praw konsumentów.

Warto nadmienić, że nie jest to nowy problem i doniesienia o trudnościach w zakupach związanych ze sklepem internetowym Dyson w Polsce pojawiają się już od kilku lat. Warto zwrócić uwagę na to, że działania dystrybutora Dyson mogą być niezgodne z przepisami prawa konsumenckiego.

Trzeba monitorować rozwój tej sytuacji i mieć nadzieję, że zostanie ona rozwiązana w sposób zgodny z przepisami, a konsumenci nie zostaną pozostawieni na lodzie.

Zapytaliśmy Dyson Polska o stanowisko w tej sprawie, uzupełnimy tekst jak tylko dostaniemy odpowiedzi.

Komentarze (0)