08.08.2024

Rafał Brzoska wygrał z Facebookiem, o co chodzi?

Dorian Skrzypnik
Dorian Skrzypnik
Rozrywka
Udostępnij:
facebook twitter
Skomentuj

Rafał Brzoska, właściciel inPostu i jeden z najbogatszych Polaków, osiągnął znaczące zwycięstwo w walce z gigantem technologicznym Meta, właścicielem Facebooka i Instagrama. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) wydał zakaz umieszczania na tych platformach reklam opartych na nieprawdziwych i drastycznych treściach dotyczących Omeny Mensah, żony Brzoski.

Decyzja ta jest wynikiem kampanii, którą Brzoska rozpoczął w lipcu 2024 roku, przeciwko oszustom rozpowszechniającym fałszywe informacje o Mensah, a także przeciwko platformom społecznościowym, które czerpią z tego zyski.

Meta ma teraz trzy miesiące na dostosowanie się do wydanych zaleceń. W przeciwnym razie grozi jej kara w wysokości nawet do 4% globalnego przychodu, co przychód z pierwszego kwartału 2024 roku wyniósł 36 miliardów dolarów. Na razie Meta nie skomentowała sprawy.

To dopiero początek

Brzoska, który ogłosił na LinkedInie swoją „krucjatę” przeciwko oszustom, zapowiada, że to dopiero początek jego walki. Oprócz planów dotyczących propozycji nowych regulacji prawnych, apeluje do społeczeństwa o czujność i współpracę w monitorowaniu działań Meta. Wzywa do zgłaszania fałszywych treści i deepfake’ów, które mogą się nadal pojawiać, pomimo nałożonych zakazów.

To zwycięstwo Brzoski to ważny krok w walce z dezinformacją w mediach społecznościowych, jednakże sam zainteresowany zapowiada, że nie zamierza na tym poprzestać.

Komentarze (0)